pátek 15. srpna 2008

Reklama je všude

Reklama ve hrách

Reklama si do her hledá cestu již velice dlouho. I když už vidět známou značku v určité části hry není nic neobvyklého, celý systém je teprve na začátku. Jsou tu například sportovní série, kde reklamní materiály vidíme na stadiónech nebo v arénách a tam je to již běžná praxe. Podle odborníků jsou tyto kroky nutné ve vývoji reklamy. Zkrátka je potřeba jít s dobou. A protože počítač pro mnoho mladých nahrazuje skoro naplno televizi, i inzerenti musí také přejít, aby byly jejich spoty efektivní A brzy bysme tak mohli třeba ve Far Cry 3 doplnit energii nápojem Red Bull, v Mafii 4 se třeba v baru napijeme Coca-Coly, pokud budeme muset zůstat střízlivý a Staropramenu pokud to nutné nebude. A navíc Google právě oznámil, že by do her chtěl implentovat něco jako má na internetu v podobě Google Adsense. Tedy reklama podle obsahu stránek a pravděpodobných zálib jejich návštěvníků. Že bysme při začátku hry krom jména zadávali i své koníčky? Nebo se zobrazí jiná reklama, když stále ustřelujete masochisticky protivníkům končetiny než když je „normálně“ eliminujete? Je tu také problém, že kvalitní hry se vyvíjí třeba tři roky a reklamní prvky a kampaně i jejich zacílení se mění dost často. Na druhou stranu se hodně mluví o tom, že hry zaplacené reklamou by mohly být zdarma. To si já osobně nemyslím, protože špičkové tituly s několikaletým vývojem se prostě zdarma nerozdají. To distributor i vývojáři jistě nebudou chtít. Spíš vezmou peníze za reklamu jako něco navíc, ale hru budou normálně prodávat. Nebo alespoň peníze z prodeje budou to něco navíc. No třeba budeme mile překvapeni.

Žádné komentáře: