středa 15. října 2008

Kdo chce PSA bít, FIFU si vždycky najde...

Kdo zvítězil letos?

Převzato z mého PC blogu http://pcgamers.blog.cz/

pes09b


O letošním soupeření nejnovějších ročníků Fify i Pro Evolution Soccera jsem toho již psal monoho. Od předpovědí, po porovnávání demoverzí a podobně. Nyní mohu říci, že se mi obě plné verze již hřejí na harddisku a mohu je srovnat opravdu kompletně. Musím uvést, že je to po opravdu dlouhé době, co mám tyto fotbalové simulace nainstalovány obě. Totiž dřív pro mě byla jen Fifa - PES na PC neexistoval a poté co přišel i k nám pcčkářům, jsem zas neměl potřebu hrát Fifu. Stačilo mi zkusit demo popř. ji někde vidět a měl jsem jasno. Co že se tedy tento rok změnilo?

fifa09



Tak především mám konečně pocit, že spolu nesoupeří David s Goliášem, ale dva rovní soupeři. To je dáno tím, že zatímco u EA udělali alespoň nějaké změny (konečně), u Konami trochu zaspali na vavřínech.


Nová Fifa má docela hezkou grafiku, prakticky next-gen, i přesto, že je to stále jen převlečená old-gen hra. Tzv. animace jsou nic moc, opakující se situace jsou tu stále (byť ne v takové míře) a hlavně celková hratelnost je na konzolích na míle vepředu - jak nám vehementně EA Sports tvrdí, diky pomalým procesorům u počítačů :-). Alespoň se na ni však dobře kouká a hlavně ovládání myší nebo kombinací myši s klávesnicí asi nesedne každému, ale mne naprosto dostalo. Tak jednoduchá věc už tu měla být dávno! Přijde mi to zkrátka velmi pohodlné a osvěžující.

pes09



I menu u EA alespoň trochu odpovídá tomu, jak by mělo vypadat na PC a ne jako konzoloidní zmetek. Různá okna se statistikami, výsledky z internetu atd. můžete dle libosti přidávat do hlavní obrazovky. To ale jen pokud jste registrovaní a přihlášení, jinak funguje vlastně jen jedno - s tím jak si vedete, kolik máte výher aj. Licence pochopitelně fungují a kompletní česká liga potěší také hodně. V Pes 2009 jsou licence jako obvykle problém, právé jsou jen některé ligy a pár dalších týmu, ale zdaleka ne všechny.


Známé Be a Pro v novém fotbalu od EA zůstalo a jeho obdoba se letos přenesla i do Pro Evolution Socceru. Jenže problém je, že zatímco loni měl PES opravdu hezčí grafiku, nyní po zlepšení konkurence se to říci nedá a skoro víc se mi líbí ta z Fify.

fifa09 b



PES 2009 opět vítězí v tom podle mě nejdůležitějším a to hratelnosti, ale opravdu jen o pár chlupů. (O jeden by zas bylo málo.) Konzoloidní menu a krkolomné nastavení ovládání mu však také nepřidá...


Zkrátka mám pocit, že zatímco Fifa udělala nějaké změny a pár je jich vemi podařených, přestože už chceme konečně hlavně zlepšit hratelnost na úroveň konzolí, nový PES změny letos neudělal prakticky žádné (ono v minulém roce jich také moc nebylo, ale to ještě i tak s přehledem fotbalový souboj na počítačích bez problému vyhrál). Můj výsledek tak je, že letos je to nerozhodně, ale až si obě hry opravdu pořádně zahraji, možná pak o něco pozměním názor. Takže minimálně ještě jeden článek na toto téma přinesu. Zatím to berte spíše jako preview...

Žádné komentáře: